Projektet "Young Orange"

Alla ska kunna satsa på sitt fotbollsutövande

Syfte

Young Orange möjliggör att barn i åldrarna 7-12 år kan satsa på sin fotbollsutveckling. Vi sätter spelarnas individuella kvaliteter i fokus och lägger stor vikt vid barnens ansvarstagande och beteende. Selektionen till Young Orange sker baserat på passion för fotboll samt koordnatoriska och fotbolls färdigheter. Vårt projekt erbjuder en intensiv träningsmiljö med många träningstimmar och en varierad träning som inkluderar gymnastik, multisport, sprintträning och individuell teknikträning. Den omfattande träningserfarenheten syftar till att berika spelarnas kompetens som atleter, fotbollsspelare och individer. Genom projektet arrangeras matcher mot internationella motstånd för att berika spelarnas erfarenheter både på och utanför planen. Genom nära samarbete med erkända akademier siktar vi på att vid U13 överföra spelarna till trygga och stimulerande miljöer.

Vårt övergripande mål är att utbilda inte bara skickliga fotbollsspelare utan även ansvarstagande och välmående individer. Vi ser att många talanger går förlorade i unga åldrar i Sverige, då många ambitiösa lag och föreningar kräver mycket engagemang från föräldrarna, vilket inte alltid är möjligt för alla familjer. Därför har Young Orange låga eller inga avgifter och erbjuder även helhetslösningar inklusive transport för de som behöver det. Vi befinner oss i en uppbyggnadsfas och strävar efter att ha en verksamhet som sträcker sig upp till 15 år, vilket kräver ytterligare ekonomiska resurser," säger projektledaren Erik Dahlgren.

:

Projektansvarig